Jun 9, 2012

4 weeks = 30 days

Pejam celik, pejam celik..tup2 dah 30 hari hubby aku pegi job..
Kengkawan jgn silap sangka ye tengok title entry kali ni :-)
1 masa yg cukup panjang bagi pasangan suami isteri lain tp agak biasa bagi aku memandangkan aku dah biasa 'ditinggalkan' paling lama 59 hari..(mmg tiap2 hari WAJIB kira tau)

Bab rindu tu tak yah citer la hanya Tuhan saje yang tau..
Lebih parah kalau time takde line tepon, adussshhh mau gile rasenye tak dpt kabar berita langsung..!!
Tp takde la smpai berbulan-bulan tak dpt berita, plg koman seminggu pegi job then kitorang dah boleh communicate through email, fb or call..

Dari sudut lain, aku bersyukur dan bangga dgn diri sendiri sbb Allah menjadikan aku setabah dan secekal ini..




Ikut perancangan tgh bulan ni Insyallah hubby aku balik..tup2 dapat call dr dia yg job extend pulak dah..!! Tetiba perasaan sebak datang serta-merta..sedih yg amat sgt sbb ingatkan dia tepon ckp job dah abis dan ready utk balik..punyela control aku ckp ngan dia sbb tanak dia dgr yg aku dah start nangis..

Aku sebolehnye tak mau membebankan dia klau dia tau aku sedih, walaupun pada hakikatnya dia  sgt tau aku jenis mcmana (puteri air mata), kalau aku nangis, confirm hubby aku akan sedih jugak..dia perlukan kekuatan aku utk dia kuat juga..as my previous entry kat sini

Hurmm..Hubby blk nnt kitorang tanak buang masa, nak terus sambung TTC plan kami..

Oohhh ye, berdasarkan kajian aku (cewaahhh..buat statistik plak dah)  start Jan - Jun 2012, hanya 1 bulan  (Mac) shj yg kami betul2 boleh bersama waktu  aku fertile..huhuhu.. Memandangkan peyed aku regular so aku bleh monitor bile time aku fertile, tu yang bleh buat statistik tu..hehehe..

Memang ini sume kuasa Allah dan ujian buat kami berdua cuma ini sekadar utk rekod aku.. At least aku tahu apa step yg perlu aku lakukan seterusnya, takde la duk diam tanpa sebarang usaha :-) Hubby balik tgh bulan ni pun aku baru lepas fertile (ohhh, sungguh aku tension dlm diam..)
Apepun semoga semuanya berjalan lancar dan Allah mempermudahkan urusan kami suami isteri, Insyallah...

2 comments:

  1. insyaAllah 1 hari nnti pasti akan tiba masa yg dinanti tu.. hope impian kita geng ttc akan dimakbulkan Allah hendaknya..

    ReplyDelete

TQ for the comment