Jan 14, 2013

Jom Kita Usaha :-)

Assalamualaikum readers...

Petang2 camni tatau nak buat apa la pulak dan tetiba mood nak berblog ni mcm bagus je sehari dua ni.. I LIKE..!!

Actually entry kali ni mengenai TTC. Skrg dah nak masuk tengah bulan January and suppose hari ni day 28 Miss P akan menjengah diriku tapi nampak gayanya belum lagi ni. Sehari dua lagi kot (walaupun dlm hati ni feeling pregnant..hahaha!!)

Tapi aku tanak letak harapan terlalu tinggi lagipun dah 3 bulan kami TTC naturally.. no more Clomid or Ovulation Test Kit.. Bukan malas tapi rasa tanak pikir psl tu, just kira ovulation time manually sbb Alhamdulillah period cycle teratur so senang nak predict.

Cuma, last month period lewat 5 hari u'ollsss..!! nervous semacam je aku..hehe..maklumlah sblm ni on time jerkk.. Walaupun Try To Conceive naturally tapi aku SANGAT RAJIN membeli produk itu dan ini tapi SANGAT MALAS nak pakai or makan secara teratur.. Huhuhu, tu la kelemahan aku, haisshhhh...

Okay, sini aku ada nak share antara usaha-usaha aku skrg, maybe geng2 TTC kesayangan dah tahu produk2 ni kan.. Ramai yg dah berjaya namun masih ada lagi yang sedang mencuba, tapi dun wory at least kita cuba ye kengkawan :-)

1. LUMIGLOW
Beli dalam 2 minggu lepas tapi baru 4, 5 kali guna.. Ya Allah tetapkan lah hati aku utk continuos guna.

2. SUSU KAMBING AL-KHISHBUN

This is mine :-)
Yang ni hubby punye :-)
Pon sameee, minum baru 2, 3 kali...mmg aku sgt suke MEMBELI, dah 3 bulan kot dlm kabinet dapur..hukhukhuk..

3. MADU ASLI


Alhamdulillah setakat ni every morning wajib aku minum (campur dgn air suam) SEBABNYA...?? En hubby yg super rajin buatkan untuk aku. Siap bwk masuk dlm bilik untuk aku minum, :-) Thanx ALLAH, hubby sangat baek.. Kiranya dah masuk botol keempat kami minum.

4. PATI DELIMA GULSAN


Sedap pati delima ni, tapi sangat jarangggg meminumnye, ingat makan, lupe mmg trus tak makan..

Kesimpulannya, aku dengan ini berazam untuk minum dan guna produk2 ni secara teratur, In Shaa Allah.. Bermula cycle baru ni bolehlah start makan secara teratur.. tu tak masuk berbotol-botol supplement yang aku beli.. Ya ampunnnn, Multivitamin, Vitamin E, Calcium, Flaxseed Oil, EPO dan Susu Anlene tu sume bile aku nak makan..?? I mean makan secara teratur..?? Tak boleh, musti tanam cita2 ni..

Jom kengkawan kite same2 usaha ye + DOA kepada Allah yang Maha menentukan segalanya :-)

9 comments:

  1. sama la... saya pun rajin membeli, tp malas menggunakannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'ah kan..thn ni nak tanam azam baru la kunun..hehe..hrp2 rajin beli dan rajin guna :-)

      Delete
  2. saya rajin seminggu ja pastu besepah..heheh

    ReplyDelete
  3. saya makan pati delima je.. yang lain blum pnah try lagi.. heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe slow and steady..hehe..nnt leh la try, mana tau kannn..

      Delete
  4. Salam...sila ke blog saya untuk suprise..terima kasih sudi follow blog saya. saya dah follow sini.=)

    ReplyDelete
  5. Salam.. Thanx Maryam.. How lucky i am :-)

    ReplyDelete
  6. UPT tester murah(rm1.00) dan OPK tester murah(rm1.20/pc), boleh pm atau layari blog saya kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com/
    (cara penggunaan pun diberi sekali), produk sy ini menguji adakah anda hamil-(upt) dan mengetahui masa subur anda dalam usaha mendapat zuriat(opk) secara amnya, wassup /sms 0148004302

    ReplyDelete

TQ for the comment