Nov 27, 2013

Solat Hajat...bila dah masuk 30 minggu

Assalamualaikum wbr...

Alhamdulillah Majlis Solat Hajat sempena kandunganku yang dah masuk 30 minggu (7 bulan setengah) selamat diadakan pada Jumaat lepas 22 Nov 2013.

Majlis serba sederhana bermula sejurus selesai Solat Jumaat dihadiri lebih kurang 30 orang jemaah surau dan beberapa orang ahli keluarga terdekat.   

Alhamdulillah penuh jugak satu ruang tamu para jemaah solat hajat 
Simple menu untuk para hadirin
Singgang daging, ayam masak merah, daging kerutuk, acar timun,
ikan kering, sambal, kueh ambong dan cream puff
Suamiku :-)
Look at me..tembam..bam..bam..!!
Keesokan harinya, mak panggil bidan untuk tengok2 kan kedudukan perut saya. Bidan tu kitorang panggil Moksu. Dia pegang2 je perut saya dan urut bahagian paha, betis dan juga pinggul. Menurutnya urutan tu untuk melembutkan urat2 lagi pulak ni merupakan anak pertama saya. Kebetulan malam sebelum tu betis saya cramp, so mmg best moksu tu urut tapi sakit tak yah cakap la sebab katanya urat sedang membengkak. Moksu guna minyak kelapa dara yang saya beli set bersalin Tanamera haritu untuk mengurut, best sgt bau dan rase lembut je kulit.. Hehehe..

First time moksu tgk perut saya, dia dah tau baby boy or girl.. Tekaannya same cam doctor cakap, In Shaa Allah :-) Tapi yang tak best, katanya kedudukan baby agak ke bawah sedikit dan maybe saya bersalin awal 2 @ 3 minggu dari due date.. Yang lain-lain sume ok, kepala baby mmg dah menghala ke bawah, Alhamdulillah...

Apapun, saya dan suami berharap agar semuanya dipermudahkan Allah. Makin lama makin berdebar pulak, nak2 lately baby super aktif sampaikan henyot2 perut dan kadang2 rasa sakit. Saya pun confius antara tendangan atau baby mengeras sbb lain macam je bila dah masuk minggu ke-30 ni..huhu.. Doakan saya dan kandungan selamat ye...

10 comments:

  1. wahhh somel la mak buyung ni...hihi semoga selamat & dipermudahkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe..tq iza.. In Shaa Allah, ameen..nervous semacam je ni..

      Delete
  2. wah,alhamdulillah..selesai kenduri..dulu masa anak 1st, IbuNoey buat kenduri jugak.yang second ni je tak nyempat..

    kalau tgk perut cam gegurl jerk..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe Noey, yg penting solat hajat suami isteri pun ok.. perut cam gegurl ek, hehe..ntah la klau tgk live ramai ckp boboiboy :-)

      Delete
    2. owh,ye ke..hehe..kena ambil gambar masa berdiri la lepas nih..;)

      semoga dipermudahkan ye..;)

      Delete
  3. Alhamdulillah majlis solat hajat berjalan lancar ye Intan..umie doakan semoga segalanya lancar, selamat dan dipermudahkan sehingga ke akhir..ameen. jg diri k ;-)

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah. bagus buat solat hajat ni. Semoga dimudahkan urusan bersalin nanti akak.

    ReplyDelete
  5. 30w tak besar mane perut kamu yunk... mst boboi kan...hehe
    moga di permudahkan yer...

    ReplyDelete

TQ for the comment