Dec 12, 2013

Kedudukan baby songsang..?

Kandungan dah masuk 32 minggu, syukur tak terhingga sebab berjaya sampai tahap ni dengan kesihatan saya dan baby yang Alhamdulillah ok melainkan rasa penat yang kebanyakkan para ibu hamil akan lalui benda yang sama.

Last scan kat Hospital Pakar Perdana on 9 Dis 2013 membuatkan saya sedikit risau. My baby is in breech position..!! Huhu, before this kalau scan kepala baby mmg menghala ke bawah start from week 19 lagi.. Tup2 dah masuk 32 minggu ni boleh pulak baby pusing kepala ke atas. Doctor bagi masa 3 minggu untuk tengok balik kedudukan baby.. Dup dap dup dap, risau sangat..harap2 baby pusing balik ye sayang..In Shaa Allah ruang yang ada still cukup untuk baby comel ni pusing balik..


Air ketuban, uri dan baby Alhamdulillah ok. Baby skrg dah 2 kg.

Tak tahu la kedudukan baby comel skrg yg mana 1
atau pun melintang macam ni :-(
Doctor pun ada bagitau yg kebiasaannya baby akan pusing balik tapi biasala dalam hati ni asyik pikir bukan2 je, lagi2 ni first time kan, mcm2 la bermain kat kepala ni.. Sekarang ni tengah cuba relax kan diri dan minda, banyak doa dengan Allah, banyak search kat google dan yakin baby akan pusing balik. In Shaa Allah...
Ni contoh doctor yg berpengalaman pusing kedudukan baby dalam rahim.
Doctor ada pesan tak perlu jumpa bidan untuk betulkan kedudukan bayi sebab takut ada effect lain pulak, ye lah bidan mmg mampu untuk betulkan tapi takut ada kebarangkalian tali pusat terbelit or sebagainya. So, to be safe tak perlu la kot. Ingat next week memang nak panggil bidan untuk urut2 bahagian paha dan betis yang lenguh2 ni tapi takut pulak dia cek baby then nak betulkan..huhuhu..

Takpe..relax..relax Intan..sekarang bagi masa untuk baby pusing dengan sendiri, doa banyak2 dan buat exercise cam sujud lama-lama sikit dalam solat tu..

Macam ni..hehehe..


Ape2 pun berserah dan yakin pada Allah.. Semoga Allah permudahkan, ameen3 ya rabb..

12 comments:

  1. dah x lama nk jumpa baby, goodluck intan, moga baby dgr ckp mama, pusing balik ye nak..hehe, boy ke girl?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la..harap sgt2 baby pusing balik, In Shaa Allah boboiboy..aktif sgt ni..hehe

      Delete
  2. inshaaAllah.pujuk2 baby k. :)

    ReplyDelete
  3. bestnya...dah masuk 32 minggu. moga dipermudahkan segala urusan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu rasa cam lambatnye..tup2 dah masuk 33 minggu.. Semoga dipermudahkan, TQ Iza

      Delete
  4. inta.. selalu cakap ngan baby... dia boleh dengar tau... doa agar segala dipermudahkan.. selalu bacasurah Maryam... kalu dapat khatam al-quran pun best gaks... Insya ALLAH semua selamat ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la loni duk pujuk baby if dia berdaya pusing, dia akan pusing blk..tq for the advice cik wani :-) In Shaa Allah, ameen..

      Delete
  5. intan, semoga semuanya dipermudahkan.. insyaAllah.. jaga diri bebaik Intan :)

    ReplyDelete
  6. hi intan..thanks visit blog GF..akak GF doakan intan dipermudahkan dlm segala hal...dh habis dalam pantang nanti kita gi jakarta shopping handbag giteww...hehehhe

    ReplyDelete
  7. Wah.. perkongsian yang sangat bermanfaat. Terima kasih admin. Tips Betulkan Bayi Songsang

    ReplyDelete

TQ for the comment