Jan 9, 2012

Aku Yang Menurut Arahan

Nasib badan...aku hanya menjalankan tugas selaku PA Boss atau dgn kata lainnya seorang secretary.  Aku mmg akan jadi amanah dan jujur sebaik mungkin.  Ya, aku mmg berpegang teguh pada amanah orang dan juga menepati janji kerana itu mmg sikap semulajadi aku tambahan pulak aku seorang PA..


Tapi malangnya sesetengah orang tak paham dan beranggapan aku ni tanak share apa2 good even bad news ngan diorang.  Pleasssseeee la, korang mmg tak paham..!! aku nak cakap pun susahla... But since sume org office aku dah tau aku leh la letak conversation antara aku ngan boss pagi td (lebih kurang mcm ni lah dialog tu ek) :

Boss : Intan tau tak saya dapat jadi Timb. Pengurus Besar.  Tp tak official lagi, kena dpt kelulusan dari Menteri dulu.
Aku : Ooo..yeke, tahniah boss :-)  Sy pun baru tau jugak ni.
Boss : Jgn bgtau orang lain lg ye, sbb takde hitam putih lagi.  Sume staff BPP tak tau lg.  Cuma Intan tlg sediakan nota serah tugas saya, maybe awal bulan Feb kalau jadi la..
Aku :  Nnt dapat boss baru la sy pasni..Hehe, ok bos..sy takan bgtau org lain.

That's it...FULL STOP..aku tanak berita tu sampai dr mulut aku sebab walaupun benda tu mcm dah konfem tp bos aku dah pesan camtu so aku ikut jelah.  Tup2 lepas je masuk ofis after bekfes dah bising 1 office bos dapat jawatan baru.  

Dan ada la yg bertanyakan aku nape tak bagitau bos dapat post baru la..itu la..ini la..  Ohhh..oke..aku hanya menjalankan perintah supaya mengunci mulut lg pun ni bukan kali pertama bos mintak aku simpan rahsia.  Apa yg penting berita tu orang lain yg sampaikan and not me.  Cuma tolong faham dengan tugas aku, itu aje..sekian, terima kasih :-)

4 comments:

  1. sabar Intan.... biasalaa org tak dok tempat kita kan... diputus dalam mesyuarat lembaga marin kan... dapat bos baru laa kita...sedih2x...dan tak suke2x...

    ReplyDelete
  2. hai intan..salam kenal dari chinta...baru terjumpa blog intan..chinta dah follow tau..sabar ye dear..biasalah orang x dok kat tempat kita macam2 diaorang bley ckp..

    ReplyDelete
  3. Pn Wani : tu la, tatau la sape ganti tmpat bos..huhu..sy bkn ape cuma geram sket sbb diorg ni perangai tak ubah2 dr dlu lg..

    Chinta : salam perkenalan..thanx sbb follow :-)

    ReplyDelete
  4. Hi intan. Sy br jmpa blog ni kt blog chinta.
    Biasalah manusia inta... Kita jgn pnah berharap la dorg berubah perangai. Cuma blh harap kita blh bersabar je, selagi mampu. Cehhh.. Sy ni mmg pndai ckp. Kalu dok kt tmpt intan pn kompom bengang jugak. Hehehe.
    Anyway.. Salam perkenalan intan ;)

    ReplyDelete

TQ for the comment