Oct 15, 2012

Back to Normal Position

First sekali Alhamdulillah.. Syukur ke hadrat Ilahi... Bersambung kepada entry berpantang hari tu, pada sabtu lepas aku dan suami sekali lagi pegi ke Machang sebab nak tengok balik keadaan rahim aku samada masih kebelakang (retroverted) atau stay di posisi asal.

Ni la contoh antara rahim normal dan rahim yang menghadap ke belakang 

Berdebar dan takut jugak kan tapi Alhamdulillah rahim aku tak lagi menghadap kebelakang. Syukur sangat2.. Akak mengurut tu pesan agar aku kena still pantang dan takleh angkat benda berat.. Dia jugak ada pesan beberapa perkara dan tips kepada aku dan suami.  InsyaAllah jika diizinkan Allah akan ada rezeki kami berdua lepas ni.  Yang penting aku dan suami akan terus berusaha dan berikhtiar untuk mendapat rezeki yang satu ini.   

Jika still takde rezeki sebab kalau ikut perkiraan 4,5 hari lagi Cik P mungkin menjelma dan early sign pun dah ada (on time lagi nampaknye Cik P kali ni ye), aku ingat nak sambung ambik Clomid ngan Prof Shah. Dan...boleh la scan balik betul ke rahim aku dah normal.. Memang di akui ramai je geng TTC yang 'RU' boleh pregnant, tu sume ketentuan dan kuasa Allah tapi aku cuba berikhtiar kot2 ada rezeki lepas ni :-)

Kepada my beloved geng TTC sume, semoga doa-doa dan usaha kita akan dimakbulkan Allah SWT, InsyaAllah... Sayang korang sume tau :-*

1 comment:

  1. chaiyok2 intan! .. leh usaha lebh sikitt nih..
    insyaallah pasni ade rezki yer...
    ita doakan ..,, :)

    ReplyDelete

TQ for the comment