Apr 24, 2013

Yeayy dah nak abis pantang

Assalamualaikum semua...

Dah 3 minggu lebih selepas detik yang tak dapat dilupakan itu berlalu. Alhamdulillah diberi kekuatan oleh Allah swt dalam menempuhi hari-hari yang indah seperti biasa, dan aku seakan-akan 'terlupa' yang aku baru sahaja kehilangan sesuatu yang amat aku dan suami nantikan.

Serious aku hampir tidak percaya yang aku tabah dan secekal ini...mungkin aku redha dengan kehilangan anugerah dari Allah itu dan disamping sokongan keluarga dan sahabat handai yang banyak membantu aku. 

Sekarang dah pun habis berpantang sbb dah start keje..turun naik tangga dan kurang rehat tidak seperti dalam pantang. Tapi aku masih berpantang dari memakan makanan sejuk2, tak buat kerja berat / angkat benda berat dan masih belum drive..!! Nasib baik hubby ada lagi skrg ni, so every day dia akan hantar dan ambik aku dari tempat keje.

Dah cukup 30 hari after miscarriage ni nak focus kpd TTC lagi. In Shaa Allah masa tu badan dah fully recover, sihat luar dan dalam. Skrg pun tunggu cycle baru yg masih belum kunjung tiba, harapnya regular mcm sebelum ni :-)


5 comments:

  1. InshaAllah, dikurniakan pahala atas kesabaran menghadapi ujian Allah. Smg Mrs Sweet dikurniakan Allah rezeki yg di nanti itu soon :-) In the meantime, take care of urself ya...

    ReplyDelete
  2. bestnya...boleh teruskan ttc, saya kena rehat setahun :(
    moga dipermudahkan segala urusan...take care :D

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah.. lepas ni dh boleh teruskan usaha smula :)semoga ade rezeki lagi selepas ni

    ReplyDelete
  4. saja godek entri lama..

    pernah miscarriage yer?tapi tak per,sekarang dah menghitung hari nk bersalin kan?mmg sedih bila miscarriage kan..tapi tu la,rezeki tu Allah yg tentukan..sekarang patah tumbuh,hilang berganti..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye Noey, akhir Mac hari tu..tp Alhamdulillah Allah cepat ganti balik sebab dah lama tngu nak dapat baby.. Semoga kita selamat hingga saat melahirkan ye Noey.. TQ :-)

      Delete

TQ for the comment