Oct 30, 2011

Hobby Baru

Semenjak dua menjak ni mood masak makin menjadi-jadi.  Time laki aku ada kat umah ari tu takde la aku rajin mcm ni.  Agaknya time tu aku rasa nak duk 24 jam bwh ketiak dia kot.  Hehe, almaklumlah bkn senang nak duk lama2 mcm ari tu.  Almost 3 month jugak dia tak naik job. 

Macam yg aku janji dalam entry sblm ni yang aku akan cuba jugak buat Cheese Tart and the result is....MARVELOUS..!! Serious :-) Hehe..  Chicken Pie pulak ok cuma agak muak sket sbb inti dia taruk susu cair tp abah aku suke je.

Million thanx to the tuan punye resepi yg mmg baik hati bg resepi yg sgt2 sedap dan tak kedekut ilmu (En. Mat Gebu dan Pn. Azita)  Semoga Allah merahmati dan memurahkan rezeki kalian.  Bermacam jenis resepi yg boleh didapati kat blog diorang tu tp yang paling menarik perhatian sudah semestinya aneka kek dan appertizer.  Bab lauk-pauk tu pintu hati masih belum terbuka luas utk mencuba, baik aku bedal masakan mak aku lg bestttt...  Family aku pun mmg dah sedia maklum yg aku terror bab2 masak yg jenis 'ini', klau jenis 'itu' paham2 la, setakat goreng oke lah :-)

Tanak bebel panjang2, kat bawah ni ada aku snap gmbar Cheese Tart dan Chicken Pie yg aku buat sempena Cuti Deepavali and weekend.  Tadaaaa...

Blueberry Cheese Tart

Chicken Pie (wrap dgn kulit pastry segera..hehe)
Gambar kurang memuaskan sbb camera cap ayam je :-)

No comments:

Post a Comment

TQ for the comment