Oct 18, 2011

It's time to say GooD ByE

Sayu... hati dan perasaan telah mula sedih memandangkan husband akan kembali bekerja setelah hampir 3 bulan 'berehat' di rumah.  Owhhh..lama jugak suamiku 'berehat' ye.  Hehe, dgn kata lain hubby akan mula 'naik job' dengan company baru.  Hopefully his new company will be much more better.  Insya-Allah...

Post kali ni lebih berkisar tentang aku dan suami ye, maklumlah dlm mood sedih mcm ni nak citer psl lain pun dh tak excited.  Buat korang yg masih tak tau, kitorang akan kembali start PJJ plak dah..adooiii..sedihnye :-(  Nak buat mcmana sebab kerjanya mmg mcm tu.  Yang penting rezeki tu halal and we trust each other.  Walaupun jarak yg memisahkan kami tp kasih sayang tetap utuh malah lebih teguh dari hari ke hari.  Bak kata pepatah, sayang anak tangan2kan, sayang isteri tinggal2kan.. (nak sedapkan ati sebenarnye..huhu)
Usia perkahwinan kami dah masuk 2 tahun setengah dan umum mengetahui kami masih belum dikurniakan cahaya mata.  Siapa taknak anak kan tp tu semua kuasa Tuhan dan kita tiada hak untuk mempertikaikan tentang itu.  Dah mmg takde rezeki kami lg buat masa sekarang untuk menimang cahaya mata walaupun kami telah disahkan doktor pakar tiada masalah dan kami telah cuba berikhtiar dan akan terus berusaha kerana Allah tidak suka kepada orang yang berputus asa.

So, kepada sesiapa yang suka memerli dan suka menyakitkan hati aku tu, aku hanya mampu berdiam diri dan berdoa kpd Allah agar menguatkan semangat aku untuk menghadapi semua itu.  Aku tidak mampu untuk terangkan kepada semua orang apa yang terbuku dihati ini.  The most important thing, my husband was very understanding, supporting and loving. Begitu juga dgn family aku yg begitu faham situasi mcm ni.  Seriously, hanya org yg senasib denganku saja tau perasaan ni.

Ehhh, emo la plak aku kali ni.. Haha..okeyh, back to normal.  Citer psl hubby aku, hari ni dia buat Bosiet kat JB then mlm ni naik train ke KB.  Sampai esok pagi then malam plak naik bus ke KL, sampai sana pagi akan terus ke KLIA untuk ke Labuan.  Then ke Singapore and lastly heading to Papua New Guinea.  Berbelit2 and it seems so complicated kan. Hehe..penat la sket mngu ni sbb kesana kemari, maklumla dh lama sgt relax :-)  Job kali ni maybe memakan masa lebih kurang 2 bulan.  Alahai, sabau je lah Intan ye.. Nasib baik la aku stay ngan parents, so aku tak terasa sgt ketiadaan hubby lebih2 lg klau time keje.  Weekend tu terasa la jugak sbb klau tak aku akan selalu dating ngan hubby.  Takpe, kuatkan semangat dan Insya-Allah pengorbanan ini tidak akan sia2.

Lastly, for my beloved hubby, keje baik2 tau.  Jaga solat dan makan minum.  I'm here waiting 4 u and I'm gonna miss u so much :-*

2 comments:

  1. tq dearie wife for ur supported..u r always in my heart dear..

    ReplyDelete

TQ for the comment